Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

Υπογραφή Σύμβασης «Λειτουργία – Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης»

  • Αρχική
  • Δελτία Τύπου
  • Υπογραφή Σύμβασης «Λειτουργία – Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης»
Υπογραφή Σύμβασης «Λειτουργία – Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης»

Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023, υπογράφηκε η Σύμβαση «Λειτουργία – Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης» μεταξύ της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» και της Κοινοπραξίας «THEMA S.A.» .

Την σύμβαση, η οποία έχει διάρκεια 11 χρόνων και τίμημα 250 εκατ. Ευρώ,   υπέγραψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» κ. Νικόλαος Κουρέτας, ο νόμιμος εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας «THEMA S.A.». Μr. Carlo Bianco, καθώς και οι CEO’s των εταιρειών «ATM», Μr. Arrigo Giana, και «Egis» Μr. Renaud Beziade, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον σταθμό «Αγία Σοφία» του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Υπογραφή Σύμβασης «Λειτουργία – Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης»

Στην εκδήλωση παρέστησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, η Υπουργός Πολιτισμού Λινά Μενδώνη, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορές, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κώστας Μαγουλάς.

Ολόκληρη η ομιλία του Διευθύνοντα Συμβούλου «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» Νικόλαου Κουρέτα:

Πριν από 4 χρόνια ακριβώς ξεκίνησε η συζήτηση για το πώς θα ολοκληρωθεί το Μετρό της  Θεσσαλονίκης και πώς θα λειτουργήσει. Βλέπετε, ούτε το ένα ούτε το άλλο ήταν λυμένο.

Για το πρώτο γνωρίζαμε τι να κάνουμε: Είχαμε μπροστά μας δύο έργα σε ένα: Μετρό και αρχαία. Για το μετρό κάναμε αυτό που ξέραμε. Για τα αρχαία αναπτύξαμε νέες μεθόδους και εμπλουτίσαμε το πορτφόλιό μας, καθιστώντας την ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ τη μοναδική εταιρεία στον κόσμο κατασκευής Μετρό σε αρχαιολογικούς χώρους τέτοιας κλίμακας. Είδατε όλοι, πριν κατέβουμε στον σταθμό, πως επαναφέραμε το Κρηναίο και άλλες αρχαιότητες και τι κατασκευές κάναμε για να τις συντηρήσουμε, να τις προφυλάξουμε και να τις αναδείξουμε. Αρκεί να σας πω ότι το στέγαστρο που είδατε, δεν έχει μόνο το χαρακτήρα της προστασίας των αρχαιοτήτων, αλλά και αυτόν ενός νέου τοποσήμου.

Περισσότερα όμως για το κατασκευαστικό έργο θα σας πω στα εγκαίνια του Μετρό.

Για το δεύτερο όμως, τη σύμβαση που θα υπογράψουμε σήμερα, πήρατε μια γενναία απόφαση μαζί με την προηγούμενη διοίκηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: Να λειτουργήσει και να συντηρηθεί από ιδιώτη, όπως συμβαίνει κατά κύριο λόγο παγκόσμια.

Έτσι, εμείς, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, μαζί με τον νυν Υφυπουργό, ξεκινήσαμε στις αρχές του 2020 από το μηδέν και σε αχαρτογράφητα νερά να συντάξουμε τα τεύχη ενός καινοτόμου και πρωτοποριακού διαγωνισμού.

Ένας Διαγωνισμός ΣΔΙΤ, Λειτουργίας και Συντήρησης συστήματος Μετρό πλήρως αυτοματοποιημένου, που όμοιό του υπάρχει μόνο σε επτά πόλεις στην Ευρώπη.

Με τίμημα 250 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ. Και με τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, μιας και όλα τα έσοδα θα τα συλλέγει  η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και θα τα αποδίδει στο δημόσιο. Συνεπώς το μοντέλο αυτό της Σύμβασης Λειτουργίας θα αφήνει έσοδα στο κράτος και παράλληλα θα παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Τηρήσαμε όλες τις νόμιμες διαδικασίες, λάβαμε τις απαραίτητες εγκρίσεις και προκηρύξαμε διεθνή διαγωνισμό.

Τον Αύγουστο του 2022 έγινε ο Διαγωνισμός, τον Μάρτιο που μας πέρασε αποσφραγίσαμε τις προσφορές και τον Ιούλιο είχαμε ήδη καταθέσει τον σχετικό φάκελο στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση. Ρεκόρ ταχύτητας για τέτοιο διαγωνισμό. Ο Ειδικός Γραμματέας που συνεργαζόμουν, ο κ. Ζερβός, δυσκολευόταν να με πιστέψει όταν του έλεγα τις ημερομηνίες.

Η σημερινή μέρα κύριε Πρόεδρε είναι η απόδειξη πως όταν όλοι συνεργαζόμαστε με πρόγραμμα και στόχο, τότε πετυχαίνουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα σε χρόνο, σημαντικά μικρότερο από τον αναμενόμενο.

Φτάσαμε λοιπόν να έχουμε σήμερα μαζί μας την Εταιρία Ειδικού Σκοπού THEMA που αποτελείται από την EGIS και την ΑΤΜ.

Θα ξεκινήσουμε με την προπαρασκευαστική περίοδο, διάρκειας έως 14 μηνών, κατά την οποία ο Λειτουργός θα εκπαιδεύσει το προσωπικό του στα συστήματα του Μετρό και στα τρένα, θα οργανώσει συνολικά την λειτουργία, συντήρηση, καθαρισμό, φύλαξη και διαχείριση του συστήματος κομίστρου.

Κατόπιν θα ξεκινήσει η Λειτουργία και Συντήρηση του δικτύου του Βασικού Έργου ενώ λίγο αργότερα θα ενταχθεί σε λειτουργία και η Καλαμαριά για περίοδο 10 ετών.

Στο σημείο αυτό θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους που συνέβαλαν στη σημερινή αυτή μέρα.

Τους εργαζόμενους στην ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ που έβαλαν πέρα από τη δουλειά και την ψυχή τους για να τελειώσουμε γρήγορα τον διαγωνισμό και τις διαδικασίες και να υπογράψουμε σήμερα τη σύμβαση αυτή.

Ιδιαίτερα όμως τους πολίτες της πόλης που ταλαιπωρήθηκαν, έκαναν υπομονή και άντεξαν την πίεση. Σας διαβεβαιώνω ότι η μέρα που θα λειτουργήσει το μετρό πλησιάζει.

Κύριε Πρόεδρε,

Μετά την ολοκλήρωση του Πειραιά, το ξεκίνημα της Γραμμής 4, σας δηλώνουμε ότι είμαστε στην τελική ευθεία για την εμπορική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σας ευχαριστούμε για τη στήριξη και την εμπιστοσύνη».

Print Friendly, PDF & Email
WCAG