Διαδικτυακή Πύλη - Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. logo espa

Ελληνικό Μετρό Α.Ε.

 

Αττικό Μετρό Α.Ε.

H ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. είναι μια σύγχρονη εταιρεία εταιρεία δημοσίου συμφέροντος, με προσωπικό υψηλής επιστημονικής κατάρτισης, που με στρατηγικό και επιστημονικό σχεδιασμό και συστηματική δουλειά υλοποιεί την ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς (Μετρό και Τραμ) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σήμερα, οι Γραμμές 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας έχουν συνολικό μήκος περίπου 67.3 χλμ. και 50 σύγχρονους σταθμούς (συμπεριλαμβανομένων των 4 κοινών σταθμών με τον Προαστιακό και 20,7 χλμ. γραμμής), ενώ εξυπηρετούν περίπου 1.000.000 επιβάτες ημερησίως.

Έτσι, το Μετρό συμβάλλει στη σύνθεση ενός σύγχρονου συγκοινωνιακού δικτύου και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στο Λεκανοπέδιο. Εκτός από την άνεση, την ταχύτητα και την αξιοπιστία των δρομολογίων του, το Μετρό της Αθήνας φημίζεται για τα εντυπωσιακά αρχαιολογικά εκθέματα στους κεντρικούς Σταθμούς του δικτύου του, καθώς και για τα έργα Τέχνης διακεκριμένων καλλιτεχνών σχεδόν σε όλους τους Σταθμούς των Γραμμών 2 και 3.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια κατασκευής του Μετρό της Αθήνας, πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή στην πρωτεύουσα (79.000. τ.μ.), η οποία έφερε στο φως περισσότερα από 50.000 αρχαιολογικά ευρήματα από τη νεολιθική περίοδο έως τη σύγχρονη εποχή.

Αντίστοιχα, στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο του έργου, πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή που συντελέστηκε ποτέ στη Β. Ελλάδα, καλύπτοντας επιφάνεια 20.000 τ.μ. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν φέρει στο φως 130.000 αρχαιολογικά ευρήματα.

Ένα από τα πιο σημαντικά και εξίσου πολύπλοκα έργα της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ είναι η κατασκευή Μετρό στην Θεσσαλονίκη. Η Σύμβαση για την κατασκευή Μετρό μήκους 9,6 χλμ. με 13 σύγχρονους Σταθμούς  υπογράφθηκε στις 7 Απριλίου 2006 και οι κατασκευαστικές εργασίες του έργου βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, με τους δύο Μετροπόντικες να κατασκευάζουν 2 παράλληλες σήραγγες διπλής τροχιάς, αθόρυβα και χωρίς καμία όχληση, σε βάθος από 16 έως 31 μέτρα.

Η εμπειρία, η τεχνογνωσία και η αποτελεσματικότητα της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει ως αποτέλεσμα την κατασκευή ενός υπερσύγχρονου δικτύου μετρό, το οποίο μάλιστα  θα υπερτερεί τεχνικά από αυτό της Αθήνας. Το Μάιο του 2009, το Υπoυργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε συνεργασία με την ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. προχώρησε στη δημοπράτηση της πρώτης επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά όπου τον Ιούνιο του 2013 υπέγραψε τη σχετική σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία. Οι εργασίες για την κατασκευή της επέκτασης προς την Καλαμαριά μήκους 4,8 χλμ. υπόγειας γραμμής με 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) έχουν ξεκινήσει και με το έργο αυτό αναμένεται να εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Παράλληλα σε στάδιο μελέτης βρίσκεται και η επέκταση προς Σταυρούπολη. Έτσι, θα δημιουργηθεί ένα πλήρες δίκτυο Μετρό στην Θεσσαλονίκη, το οποίο θα μεταμορφώσει συγκοινωνιακά τη ζωή της πόλης.

Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. συνεχίζει την υλοποίηση νέων επεκτάσεων του δικτύου. Το Μάρτιο του 2012 υπογράφηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο για την περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα μέχρι τον Πειραιά (7,6 χλμ., 6 σταθμοί), προκειμένου ο Δήμος Πειραιά να αποκτήσει 3 Σταθμούς Μετρό και να συνδεθεί με το Αεροδρόμιο.

Ήδη στις 6 Ιουλίου 2020 παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια. Το σύνολο της Επέκτασης της Γραμμής 3 με τους σταθμους Μανιάτικα, πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο παραδόθηκε σε εμπορική λειτουργία στις 10 Οκτωβρίου 2022.

Σημειώνεται δε ότι οι πολίτες και επισκέπτες της χώρας θα μπορούν να μετακινούνται με το Μετρό, απευθείας από το Λιμάνι του Πειραιά έως το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε μόλις 55 λεπτά.

Σημαντικό είναι να τονίσουμε ότι με την ολοκλήρωση του έργου, στο Σταθμό Πειραιά δημιουργηθηκε ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Επιπλέον, η σύνδεση που προκύπτει μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, προσδίδει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην Εθνική Οικονομία γενικότερα.

Επίσης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. σχεδιάζουν και πραγματοποιούν όλες τις απαραίτητες μελέτες για τις νέες μελλοντικές επεκτάσεις, οι οποίες αναμένεται να αλλάξουν δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

WCAG