Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινώσει ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς τον Ιούνιο του 2004, ολοκληρώθηκε σήμερα και το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και είναι πλέον γνωστός ο προσωρινός ανάδοχος του έργου.
Για την εξέλιξη αυτή, ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση :
«Το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, το πολύπαθο έργο που ταλαιπωρεί με τις εξαγγελίες του και την καθυστέρηση κατασκευής του, εδώ και 15 χρόνια, τους πολίτες της συμπρωτεύουσας, επιτέλους μπήκε στην τελική ευθεία. Με την ανάδειξη του προσωρινού ανάδοχου ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός του έργου. Αυτό σημαίνει ότι, μετά την εκδίκαση των όποιων ενστάσεων και προσφυγών, θα αρχίσει σταδιακά η εγκατάσταση των εργοταξίων στη Θεσσαλονίκη και η κατασκευή του μεγάλου και πολύπλοκου αυτού έργου.
Εξίσου σημαντικό είναι ότι για πρώτη φορά εξασφαλίσαμε 550.000.000 ευρώ ως εγκεκριμένο δάνειο με ευνοϊκούς όρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Έτσι, μαζί με τα 250.000.000 ευρώ που θα διατεθούν από το Γ’ ΚΠΣ, έχουμε πλέον εξασφαλίσει την πλήρη χρηματοδότηση του έργου.
Θα ήθελα να συγχαρώ την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. που διεξήγαγε έναν αδιάβλητο διαγωνισμό και κατάφερε μέσα σε λίγους μήνες να ολοκληρώσει την αξιολόγηση του μεγαλύτερου τεχνικού έργου στην Ελλάδα σήμερα.»
Μετά το άνοιγμα, σήμερα, των οικονομικών προσφορών και σε συνδυασμό με την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών, η κατάταξη των τριών διαγωνιζομένων κοινοπραξιών, έχει ως εξής:
Κοινοπραξία | Βαθμολογία Τεχνικής Προσφοράς | Οικονομική Προσφορά | Συνολική Βαθμολογία | |
1. | ΑΕΓΕΚ – IMPREGILO – ANSALDO T.S.F. – SELI – ANSALDOBREDA | 82,83 Βαθμοί | 798.000.000 € | 94,85 Βαθμοί |
2. | ΑΚΤΩΡ – SIEMENS – VINCI – ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ | 84,41 Βαθμοί | 870.000.000 € | 89,53 Βαθμοί |
3. | J & P – ΑΒΑΞ, F.C.C. CONSTRUCCION, CONSTRUCCIONES Y AUXILIARDE FERROCARRILES, DIMETRONIC, ELECNOR, INSTALACIONES INABENSA | 76,35 Βαθμοί | 849.000.000 € | 88,69 Bαθμοί |
Σημειώνουμε ότι συνολικά 15 τεχνικές εταιρείες από την Ελλάδα, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία, σε τρία κοινοπρακτικά σχήματα, διαγωνίστηκαν για την ανάληψη της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Είναι αναμφισβήτητο ότι, ο μεγάλος αριθμός των σημαντικών τεχνικών εταιρειών που συμμετείχε στο τελικό στάδιο του Διαγωνισμού διασφάλισε τον υγιή ανταγωνισμό.
Η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης, μήκους 9,6 χλμ. με 13 σύγχρονους Σταθμούς, θα ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πλέον απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας, ώστε να είναι ένα σύστημα «καλύτερο από το Μετρό της Αθήνας».